راز و نیاز
خداوندا چه سرّی است این چه سرّی است ؟زن را آفریدی با جسمی ظریف ، روحی
لطیف ، وجدانی بیدار ، از عاطفه سرشار ، حسابگر و دقیق ، سازنده و محکم ،
صبور و مقاوم ، زود رنج و حسّاس ، زودش به تکلیف رساندی(9سالگی) ، در راهش
مشکلات و دردها نشاندی(سیکل ماهانه،زایمان،شیردهی...)،با طیّ چنین مسیری
سریعش به پیری کشاندی درمقابل مرد را آفریدی با جسمی درشت
، روحی خشن ، وجدانی خواب آلود ، از عاطفه اگر نگویم عاری رقیق و پنهان ،
نامنظّم و بیحساب ، عجول و ناشکیبا ، خود رأی و یک دنده ، بی خیال و
خوشگذران ، دیرش به تکلیف رساندی(15سالگی) ، در مقایسه بازن پیریش به تأخیر
انداختی . زن در حسرت یک زیارت ناب و بدون دغدغه ، یک دعای شورانگیز(اعیاد
و سوگواریهای مذهبی ، شبهای قدر و ...) ، یک نماز و استغاثه ی با صفا ، یک
روزه درست و حسابی و کامل و ..................................امّا مرد
بدون وجود این موانع پیش رویش ، تمرّدو نافرمانی و عدم استفاده از چنین
فرصتهایی.(یکی را داده ای صد ناز و نعمت یکی را نان جو آلوده درخون)
با این همه تفاوت مرد را بر زن برتری دادی گر چه شخصا معتقدم :( زن و مرد
این زمان در یک ردیفند چو تقوی در میان آید شریفند) امّا ای خالق یکتا
سؤال من این است که : فردای قیامت آیا این دو جنس با یک ملاک و معیار مورد
محاسبه قرار می گیرند ؟ آیا .....................................؟ البتّه
در عدالت تو هیچ شکّی ندارم فقط عقل ناقص من نمیتواند به حلّاجی دقیق این
امر پرداخته و پاسخ مناسبی بیابد.خودت کمکم کن یارب .
+ نوشته شده در دوشنبه شانزدهم فروردین ۱۳۸۹ ساعت 14:40 توسط منیر
|