خداوندا چه سرّی است این چه سرّی است ؟زن را آفریدی با جسمی ظریف ، روحی لطیف ، وجدانی بیدار ، از عاطفه سرشار ، حسابگر و دقیق ، سازنده و محکم ، صبور و مقاوم ، زود رنج و حسّاس ، زودش به تکلیف رساندی(9سالگی) ، در راهش مشکلات و دردها نشاندی(سیکل ماهانه،زایمان،شیردهی...)،با طیّ چنین مسیری سریعش به پیری کشاندی درمقابل مرد را آفریدی با جسمی درشت ، روحی خشن ، وجدانی خواب آلود ، از عاطفه اگر نگویم عاری رقیق و پنهان ، نامنظّم و بیحساب ، عجول و ناشکیبا ، خود رأی و یک دنده ، بی خیال و خوشگذران ، دیرش به تکلیف رساندی(15سالگی) ، در مقایسه بازن پیریش به تأخیر انداختی . زن در حسرت یک زیارت ناب و بدون دغدغه ، یک دعای شورانگیز(اعیاد و سوگواریهای مذهبی ، شبهای قدر و ...) ، یک نماز و استغاثه ی با صفا ، یک روزه  درست و حسابی و کامل و ..................................امّا مرد بدون وجود این موانع پیش رویش ، تمرّدو نافرمانی و عدم استفاده از چنین فرصتهایی.(یکی را داده ای صد ناز و نعمت        یکی را نان جو آلوده درخون) با این همه تفاوت مرد را بر زن برتری دادی گر چه شخصا معتقدم :( زن و مرد این زمان در یک ردیفند    چو تقوی در میان آید شریفند) امّا ای خالق یکتا سؤال من این است که : فردای قیامت آیا این دو جنس با یک ملاک و معیار مورد محاسبه قرار می گیرند ؟ آیا .....................................؟ البتّه در عدالت تو هیچ شکّی ندارم فقط عقل ناقص من نمیتواند به حلّاجی دقیق این امر پرداخته و پاسخ مناسبی بیابد.خودت کمکم کن یارب .