متنی زیبا از شادروان حسین پناهی

در زندگی گاهی باخته ام

گاهی با کسی ساخته ام

گاهی گریه کرده ام

گاهی بخشیده ام

گاهی فریب خورده ام

گاهی افتاده ام

گاهی در تنهایی مرده ام

اما حال زمانش رسیده که بگویم:

من از تمام اینها درس آموخته ام

اکنون خوشحالم که خودم هستم ،شاید ساده باشم اما صادقم.

من خودم هستم و این برایم کافیست

خدایا

بابت هر شبی که بی شکر سر بر بالین گذاشتم

بابت هر صبحی که بی سلام به تو آغاز کردم

بابت لحظات شادی که به یادت نبودم

بابت هر گره که به دست تو باز شد و من به شانس نسبت دادم

بابت هر گره که به دستم کور شد و مقصر تو را دانستم

مرا ببخش

کمکم کن که بفهمم،تو کنار منی نه روبروی من....................

حق الناس

یادمان باشد که:

                 "حق الناس"

                                              همیشه پول نیست!

گاهی "دل " است            دلی که:

باید به دست می آوردیم و نیاوردیم!

دلی که:

باید می دادیم و ندادیم!

دلی که:

شکستیم و رها کردیم!

دلهای غمگینی که:

بی تفاوت از کنارشان گذشتیم!

خدا

از هر جه بگذرد از حق الناس نمی گذرد

حواسمان باشد که:

با "زبان"میشود مسخره کرد

با "زبان" میشود روحیه داد

با "زبان" میشود ایراد گرفت

با "زبان" میشود تعریف کرد

با "زبان" میشود دل شکست

با "زبان" میشود دلداری داد

با"زبان" میشود آبرو برد

با"زبان" میشود آبرو خرید

با "زبان" میشود جدایی انداخت

با"زبان"میشود آتش زد

با" زبان" میشود آتش را خاموش کرد

حواسمان به دلهایمان باشد:

"آلوده اش نکنیم"