ما بهر تماشا به جهان آمده ایم

بس که این چندماهه باطیف مختلفی از افراد جامعه(کارمند صادق وساعی گرفته تا رئیس و مهندس قلابی بوقلمون صفت و............)درتعامل بودم وتاثیر پست و نفوذ مقامهای کاذبشان را بر بقیه حس کردم به یقین رسیدم که شاکله ی جامعه ی ما بیمار است.به همین دلیل یاد ضرب المثل معروفی افتادم که عزیز بزرگواری همیشه آنرا زمزمه کرده و میگفت:خدایا دولت به خران دادی ، عزت به سگان دادی ، ما بهر تماشا به جهان آمده ایم؟؟؟!!! الان که به حرفهای آن خدابیامرز می اندیشم میبینم که چه مختصر وزیبا شرح حال کنونی جامعه را وصف مینمود.دولت(ثروت)از آن کسانی است که برایشان فرقی ندارد سر در آخور و آغل چه کسی دارند،فقط هدفشان خوردن و اندوختن بیشتر است.وعزت هم از آن کسانی شده که همچون سگ بر در سرای ثروتمندان برای لقمه ای بیشتر دم می جنبانند و پا روی حق میگذارند.در این میان فقط کسانی که جویا و گویای حقیقتندصدایشان به هیچ گوشی نمیرسد و ره به جایی نمیبرند.پس باید بنشینندو خوردن و دم جنباندن دیگران را نظاره کرده و دعا کنند تا شاید فرجی حاصل شود.

فرهنگ غلط

مگرنه این است که هرکس بادرنظرگرفتن محیط کار و شرایط کاری اش،پذیرفته است در قبال کاری که انجام میدهدحقوقی دریافت کند؟پس این چه فرهنگ زشت وغلطی است که دراکثرمشاغل مخصوصا(بنگاههای املاک ودفاتراسنادرسمی)جاافتاده که میگویند:پول چایی یاشیرینی کارکنان فراموش نشود.آنان بارودربایستی قرار دادن مشتریان مبلغی را دریافت میکنندکه اولا طرف بالاجبارو بدون رضایت قلبی پرداخت کرده وثانیا در این بین عزت نفس خود را پایین می آورند.قطعا میدانید لقمه هایی که اینچنین بدست می آورندبه مرور زمان آنان را پست فطرت وبی غیرت کرده وچون حلال نیست برایشان هم برکتی نخواهد داشت.چندی پیش دربنگاه املاک پس از انعقاد قولنامه وپرداخت هزینه های مربوطه،به بنده فرمودند:پول چایی آقایxراهم بپردازید.جالب است بدانید وقتی مبلغ 5000 تومان آن هم بالاجبار و خلاف میل باطنی ام پرداخت کردم چنان به پر قبای آقایون بر خورد که نگو و نپرس،چهره در هم کشیده و گفتند:برای انجام مابقی کارها که تشریف آوردید جبران کنید.ویاوقتی برای ثبت سندی در یکی از دفاتر اسناد رسمی حضوریافتم! البته باجعبه ای شیرینی(جهت شیرین کام کردن حاضرین در دفترخانه)پس ازانجام مراحل ثبت و امضاهای گوناگون،هنگامی که کار به اتمام رسید،سردفتر محترم فرمود:شیرینی بچه ها را فراموش نکنید.این کار یعنی چه؟مگر آنان در قبال کارشان حقوق دریافت نمی کنند؟پس طلب کردن شیرینی دیگر چه صیغه ای است؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!